loader.png
خانه > لبنیات و سلامت > رابطه میگرن و مصرف پنیر
رابطه میگرن و مصرف پنیر
1401/11/18

رابطه میگرن و مصرف پنیر

درمان میگرن با مصرف پنیر یکی از فواید خوب این ماده غذایی می باشد. میگرن یک بیماری شایع در جهان است که با درد سر و تپش در یک طرف سر ممکن است تا چندین روز باعث ناراحتی فرد شود.

حملات این بیماری در بیشتر موارد بدون علامت شروع می شود و تا چندین روز ادامه دارد. گاهی ممکن است این سردرد ها همراه با حالت تهوع، حساسیت به بو و بسیاری علائم دیگر باشد.

هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و علت آن نیز حساسیت بیش از حد مغز این افراد به عوامل محیطی مختلف می باشد. گاها بعضی داروها می تواند این درد ها را کمی تسکین ببخشد اما نمی تواند به طور کامل آن را برطرف کند. درصد بسیار زیادی از افراد جامعه درگیر این بیماری هستند و به دنبال راه درمان و چاره برای آن می باشند.

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد شنیده باشید که درمان میگرن با مصرف پنیر امکان پذیر می باشد. دارو های شیمیایی و مسکن ها به طور کامل این بیماری را درمان نمی کنند. بنابراین بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از داروهای شیمیایی از روش های طبیعی برای درمان میگرن استفاده کنند.

دارو های شیمیایی شاید بتواند این درد ها را تا حدودی آرام تر کند اما عوارض جانبی بسیار زیادی نیز دارند. با توجه به تحقیقات انجام شده نتیجه های خوبی به دست آمده است که نشان می دهد مصرف پنیر می تواند تا حدودی به درمان میگرن کمک کند.

معجزه پنیر

یکی از طبیعی ترین روش های درمان میگرن مصرف پنیر می باشد. پنیر یک ماده غذایی کاملا طبیعی است که از شیر تولید می شود. این ماده غذایی نه تنها برای سلامتی انسان ضرر ندارد بلکه پنیر خاصیت های بسیار زیادی نیز دارد.

پنیر حاوی  مقادیر بسیار زیادی پروتئین است و علاوه بر درمان میگرن می تواند مواد غذایی مورد نیاز بدن را نیز به خوبی تامین کند. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد گرفتار این بیماری ناراحت کننده هستید می توانید مصرف پنیر را امتحان کنید. بسیاری از متخصصان طب سنتی خوردن پنیر را جهت درمان میگرن، دیابت، کاهش استرس و بسیاری موارد دیگر توصیه می کنند. مسلما با مصرف پنیر اگر بیماری شما درمان هم نشود مشکل دیگری برای شما ایجاد نمی شود چون یک ماده غذایی کاملا طبیعی است.

پنیر حاوی ماده ای به نام ریبوفلاوین می باشد. ریبوفلاوین یک ماده موثر جهت درمان میگرن است. بسیاری از افراد که به این بیماری دچار هستند تایید می کنند که با مصرف پنیر سردرد های آن ها تسکین پیدا کرده است.

پنیر نه تنها خواص درمانی خوبی دارد بلکه حاوی مقادیر بسیار زیادی کلسیم و پروتئین می باشد. بسیاری از ورزشکاران که ورزش های مختلف انجام می دهند جهت تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود از پنیر استفاده می کنند. علاوه براین پنیر از محصولات جانبی شیر است و به دلیل داشتن کلسیم از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. سلامت دندان های خود را می توانید با مصرف پنیر تضمین کنید.

در ادامه بخوانید

سلامت دندان با مصرف شیر

سلامت دندان ها مسئله ی بسیار مهمی است که باید جدی گرفته شود. یکی از اقلام خوراکی که می تواند بیشترین تاثیر را در جلوگیری از پوسیدگی دندان ها داشته باشد، شیر است. در ادامه به معرفی برخی مواد معدنی و مغذی موجود در شیر که در سلامت دندان ها و دهان تاثیر دارند می پردازیم