loader.png

پنیر پیتزاهای دوماس در بسته بندی ها مختلف

امروزه پنیر پیتزا به عنوان یک محصول از خانواده لبنیات، به عضو محبوب یخچال خانه ها تبدیل شده است! این خوراکی لذیذ و خوشمزه منبع بزرگ پروتئین، کلسیم، ویتامین E و کالری است. از فواید قابل توجه پنیر پیتزا می توان به سلامت استخوانها و تقویت ساختار استخوان اشاره کرد.


دوماس

درباره پنیر پیتزا های دوماس بیشتر بدانید

اولین کارخانه طبقاتی لبنی کشور

انواع پنیر پیتزا دوماس در بسته بندی های مختلف

پنیر پیتزا بیش از نیم قرن است که پا به خانواده لبنیات گذاشته و به سرعت یکی از محبوب ترین فراورده های لبنی دنیا شده است! هیچ کسی را پیدا نمی کنید که پنیر پیتزا دوست نداشته باشد. چرا که این فرآورده لبنی لذیذ و خوشمزه، منبع غنی از کلسیم، پروتئین، کربوهیدرات، فسفر، روی، اسید آمینه های ضروری، ویتامین های گروه B و ویتامین های محلول در چربی (A، E، D و K) است. به همین دلیل، فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. از جمله افزایش استحکام استخوان و دندان، بازسازی ماهیچه ها و سلول های خونی، افزایش متابولیسم، تنظیم فعالیت هورمونی، سلامت پوست، چشم و... . پنیر پیتزا‌‌های دوماس در بسته بندی های مختلف با کیفیتی بی نظیر و قابل رقابت با برندهای مطرح دنیا، تولید می شود. سلامتی شما برای ما مهم است.

 

درباره پنیر پیتزاهای دوماس بیشتر بدانید

اغراق نیست که بگوییم محبوبیت پیتزا به خاطر پنیر آن است. چرا که مزه پیتزا بدون پنیر، تکمیل نمی شود. پنیر پیتزا و تاپینگ پیتزا علاوه بر افزایش طعم  پیتزا، دارای مزایا و کاربردهای مختلفی نیز می‌باشند.

 

پنیر پیتزا چیست؟

پنیر پیتزا یک نوع پنیر نرم و لطیف با طعم شیرین و خامه ای است که عمدتا از شیر گاو تهیه می شود. بافت اسفنجی و رطوبت بالای این پنیر، باعث می شود که کشدار شود. در نتیجه هنگام خرید پنیر پیتزا مهم است که چه نوع پنیر پیتزا را از چه برندی تهیه می کنید. از انواع پنیر پیتزا، پنیر موزارلا محبوبیت بیشتری دارد. منشا این پنیر به جنوب ایتالیا باز می گردد.  افزودن پنیر به پیتزا در دوران رنسانس در ایتالیا بازمیگردد. یکی از مصداق های آن نیز، نامگذاری پیتزا مارگاریتا، به نام ملکه مارگاریتا ساووییا، همسر پادشاه ایتالیا است.  پیتزا مارگاریتا از معروف ‌ترین نوع پیتزاهای پنیری است که تنها با مواد ساده‌ای مانند پنیر موزارلا، گوجه ‌فرنگی و فلفل قرمز تزئین می‌شود.

 

خواص پنیر پیتزا | مزایای استفاده از پنیرپیتزا و تاپینگ پیتزا

  • منبع کلسیم

پنیر پیتزا منبع عالی کلسیم است که برای سلامت استخوان‌ها، دندان ها، انقباض عضلات، تنظیم فشار خون، انعقاد خون، عملکرد بهتر آنزیم ها و... بسیار مفید و ضروری است.

  • منبع پروتئین

پروتئین در پنیر پیتزا فواید بسیاری برای ساخت و بازسازی ماهیچه‌ها و بافت‌های بدن دارد. همچنین منبع خوبی برای تامین انرژی متابولیسم بدن نیز هست.

  • منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی

پنیر پیتزا حاوی ویتامین‌ها (مخصوصا ویتامین های محلول در چربی) مانند ویتامین A، E، D، ریبوفلاوین (ویتامین B2) است. همچنین، این محصول مواد معدنی مانند فسفر، سدیم و پتاسیم نیز دارد. این ویتامین ها و مواد معدنی برای رشد سلولی، تقویت عملکرد کلی بدن و حفظ سلامت تمامی اندام ها مفید می‌باشند.

  • افزودن طعم لذیذ به انواع غذاها

این محصولات از طعم دهنده های اصلی بسیاری غذاها هستند. عطر و مزه خاصی که پنیر و تاپینگ پیتزا به مواد غذایی می دهند، شگفت انگیز است و علاوه بر این به عنوان لایه نگهدارنده مواد روی نان پیتزا و دیگر فست فود ها نیز نقش مهمی دارند.

  • کمک به زیبایی و تزئین غذاها با ذوب شدن عالی

از دیگر مزای و ویژگی های پنیر و تاپینگ پیتزا، ذوب شدن عالی آن است. البته یکنواختی ذوب شدن و کشدار شدن آن به این بستگی دارد که چه مارکی استفاده کنید.

 

 نکات خرید پنیرپیتزا و تاپینگ پیتزا و روش نگهداری آن ها

  • تاریخ

برای اطمینان از تازه بودن محصول، تاریخ تولید و انقضاء و همچنین قیمت پنیر پیتزا را بررسی کنید و به رنگ، بو، بافت و طعم پنیر نیز دقت کنید. پنیر تازه بهترین طعم را دارد و در پخت پیتزا نتایج بهتری را به ارمغان می‌آورد.

  • بررسی محتویات چربی

مقدار چربی در پنیر و تاپینگ پیتزا می‌تواند متفاوت باشد. اگر به دنبال پنیر با محتویات چربی کمتر هستید، باید برچسب محصول را دقیقاً بخوانید و محتویات و درصد چربی را بررسی کنید. لازم به ذکر است که محصولات دوماس در درصد چربی مختلف تولید می شوند که این موضوع با شماره گذاری های مختلف روی بسته بندی نشانه گذاری شده است.

  • کیفیت

هنگام خرید پنیر پیتزا، به کیفیت آن توجه کنید. انتخاب پنیر پیتزا با کیفیت باعث می‌شود طعم پیتزای شما عالی شود. بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید که محصولات برندهای شناخته شده را عرضه می کنند. محصولات دوماس بدلیل استفاده از مواد اولیه ارگانیک و باکیفیت و عدم استفاده از مواد نگهدارنده، از بالاترین کیفیت برخوردارهستند.

  • نگهداری

برای نگهداری پنیر پیتزا، بهتر است آن را در بسته بندی اصلی خود یا در یک ظرف پلاستیکی درب دار نگهداری کرده و آن را در قسمت سرد تر یخچال قرار دهید. همچنین از تماس آن با هوا، نور و حرارت جلوگیری کنید. برای نگهداری طولانی پنیر پیتزا بهتر است آن را در فریزر قرار دهید. با این کار رطوبت و طعم آن حفظ خواهد شد.

 

کاربردهای پنیر پیتزا | چگونه از پنیر پیتزا برای درست کردن غذا استفاده کنیم؟

پنیر پیتزا یک ماده غذایی چند منظوره است که می توانید از آن برای درست کردن انواع غذاهای خوشمزه و مغذی استفاده کنید. مثلاً می توانید پنیر پیتزا را با سبزیجات، گوشت، مرغ، سوسیس، قارچ، زیتون، سس گوجه فرنگی و ... ترکیب کنید و روی نان تست، نان لواش، نان پیتا و ... پخش کنید و در فر بپزید. همچنین می توانید  از مخلوط پنیر پیتزا با ماکارونی، لازانیا، رولت و ...  به همراه سس های مختلف، غذاهای لذیذی درست کنید. علاوه بر این، می توانید پنیر پیتزا را با سالاد های مختلف، ساندویچ های گرم و سرد،  گراتن ها، فست فودها، لازانیا، پاستا، بادمجان یا قارچ و سیب زمینی شکم پر، ذرت مکزیکی و... نیز سرو کنید.

 

پنیرپیتزا و تاپینگ پیتزا دوماس

شرکت دوماس با 11 نوع بسته بندی پنیرپیتزا و 5 بسته بندی تاپینگ پیتزا به جرئت دارای متنوع ‌ترین سبد محصولات این حوزه است. کیفیت تمامی انواع  پنیر و تاپینگ پیتزا دوماس تضمینی و منحصر به فرد می ‌باشد. زیرا تمامی این محصولات از مواد اولیه باکیفیت و ارگانیک، بدون استفاده از مواد نگهدارنده شیمیایی و در مراحل کاملا اتوماسیون و بهداشتی تولید می شوند.

کارخانه لبنی دوماس برای راحتی مصرف کنندگان، پنیر پیتزا موزارلا و تاپینگ پیتزا را در انواع بسته بندی با وزن های مختلف به بازار عرضه می کند. اگر برای غذاهایتان به مقدار کمی پنیر پیتزا نیاز دارید و همیشه باقیمانده آن در یخچال مانده و کهنده می شود یا اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا صاحب یک رستوران هستید؛ نگران نباشید. دوماس بسته بندی های مختلفی برای همه نیازها فراهم کرده است: برای آشنایی بیشتر با هر کدام از انواع پنیر و تاپینگ  پیتزا دوماس، روی محصولات تعریف شده در ابتدای این صفحه کلیک کنید

در ادامه نیز تمام محصولات این دسته بندی را نام برده ایم:

 

بهترین پنیر پیتزا چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین پنیر پیتزا باید تازه و با کیفیت و دارای مقدار متعادلی از چربی و نمک باشد، مواد نگهدارنده نیز نداشته باشد. علاوه بر این، نحوه تولید و قیمت پنیر پیتزا هم اهمیت دارد. لبنیات دوماس از شرکت هایی است که بهترین پنیر پیتزا را با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه تولید می کند.  پنیر پیتزا موزارلا و تاپینگ پیتزا دوماس با شیر کامل و طی فرآیندهای اتوماتیک و مکانیزه روز دنیا تولید می شوند.

 

تفاوت پنیرپیتزا با تاپینگ پیتزا در چیست؟

در محصولات دوماس، دو نوع پنیر پیتزا (پینر پیتزا موزارلا و تاپینگ پیتزا) می بینید. حتما این سوال برایتان پیش آمده است که تفاوت این دو در چیست؟ موردی که باعث تفاوت این دو محصول با یکدیگر می شود ، استفاده از کره گیاهی در تولید تاپینگ پیتزا بجای کره حیوانی است. این امر باعث می شود که تاپینگ پیتزا فاقد هر گونه چربی اشباع باشد.
درست است که کره حیوانی دارای خواص زیادی مثل پروتئین بالا و ویتامین های مختف است؛ اما از طرفی کره گیاهی فاقد چربی های اشباع و کلسترول مضر می‌باشد. در نظر داشته باشید مقدار چربی اشباع کره حیوانی استفاده شده در پنیر پیتزا نیز مقدار زیادی نیست و مصرف به اندازه آن برای سلامتی ضرر نخواهد داشت. با این حال، تاپینگ پیتزا برای کسانی که به  دنبال دریافت کالری پایین هستند، گزینه مناسب تری است.

 

سوالات متداول

  1. آیا پنیر پیتزا را در یخچال نگهداری کنیم؟

بله؛ برای حفظ تازگی و خراب نشدن پنیر پیتزا باید حتما آن را در یخچال نگهداری کنید.همچنین برای استفاده در درازمدت باید آن را در فریزر قرار دهید.

 

  1. چه نوع پنیر پیتزا بهتر است؟

نوع پنیر بستگی به سلیقه شما دارد، اما موزارلا به عنوان به عنوان محبوب ترین پنیر پیتزا شناخته می شود.

 

  1. چه نوع پنیر پیتزایی کش می آید؟

در بین پنیر پیتزاهای موجود در بازار ایران، کش دار شدن پنیر پیتزا به کیفیت آن بستگی دارد. سعی کنید از محصولات یک برند معتبر و با کیفیت استفاده کنید.

 

  1. آیا پنیر پیتزا برای کودکان مناسب است؟

بله، پنیر پیتزا به دلیل مقدار بالای پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های محلول در چربی، برای کودکان بسیار مناسب است و می‌تواند منبع خوبی برای تامین انرژی و مواد مغذی برای رشد آنان باشد.

 

  1. چگونه می‌توان بهترین پنیر یا تاپینگ پیتزا را انتخاب کرد؟

برای انتخاب بهترین پنیر یا تاپینگ پیتزا، به تازگی محصول، محتویات چربی و نوع پنیر توجه کنید و با توجه به ترجیحات خود انتخاب کنید.

 

  1. آیا سفید یا زرد بودن رنگ پنیر پیتزا به کیفیت آن بستگی دارد؟

خیر. کیفیت پنیر پیتزا سفید و پنیر پیتزا زرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. این تفاوت رنگ دو دلیل دارد. در برخی برندها سفید یا زرد بودن رنگ پنیرهای پیتزا به نوع تغذیه دام بستگی دارد. در برخی دیگر نیز صرفا برای زیبایی ظاهری و جلب رضایت مشتری، از رنگدانه های خوراکی برای تغییر رنگ و دو رنگ شدن پنیر پیتزا استفاده می کنند.

 

  1. چه غذاهایی پنیر پیتزا دارند؟

انواع پیتزا، ماکارونی، لازانیا، رولت، سالادهای مختلف، ساندویچ های گرم و سرد، گراتن ها، فست فودها، لازانیا، پاستا، بادمجان یا قارچ و سیب زمینی شکم پر، ذرت مکزیکی و....